2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü nedeniyle Malatya Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü tarafından ’Farkındalık yürüyüşü’ düzenlendi.
Haber Giriş Tarihi: 02.04.2018 15:33
Haber Güncellenme Tarihi: 02.04.2018 15:33
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.gazetemalatya.com/
Dünya Otizm Farkındalık Günü nedeniyle Malatya Hürriyet Parkında program düzenlendi. Programda Otizmin simgesi mavi renkte tişörtler ve balonlar da yer aldı. Programa Malatya Vali Yardımcısı Regaip Ahmet Özyiğit, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Rasim Bulut, Malatya Otizm Derneği Başkanı Alaettin Baydaş ve otizmli çocuklar ve aileleri katıldı. Yapılan yürüyüşün ardından konuşan Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Rasim Bulut, Otizmli çocuklar ve bireylerin sosyal hayatta yer alabilmeleri başlıca hedefleri olduğunu belirterek, "Gün geçtikçe yaygınlaşan otizme ilişkin farkındalığın artırılması bakımından bugünün önemini kabul etmekle beraber bize düşen; bu konudaki farkındalık düzeyini artırmakla meşgul olmanın ötesine geçip yürüttüğümüz nitelikli çalışmalarla özel çocuklarımızı geleceğe hazırlamak ve onların yeteneklerini toplumumuzla paylaşmalarının önünü açacak somut adımları atmaktır. Otizmli bireylerin çocukluktan itibaren ön yargı ve ayrımcılığa maruz kalmadan nitelikli eğitim alabilmeleri hepimizin birinci önceliğidir. Bu düşüncelerle otizmli bireylerin sosyal yaşama katılabilmeleri için bütün altyapı olanaklarımızla çaba sarf etmeye devam edeceğimizi bir kere daha vurguluyorum. 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nün de geleceğimizin en önemli parçası olan çocuklarımızın temel ihtiyaçları olan eğitim ve sağlık hizmetlerinden en uygun şekilde faydalanmasını diliyorum. Otizmle mücadele eden vatandaşlarımızın yeniden sağlıklı bir hayata kavuşmasını temenni ediyorum” şeklinde konuştu.
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Son Haberler
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Malatya da Otizm Farkındalık Günü kutlandı
2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü nedeniyle Malatya Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü tarafından ’Farkındalık yürüyüşü’ düzenlendi.
Dünya Otizm Farkındalık Günü nedeniyle Malatya Hürriyet Parkında program düzenlendi. Programda Otizmin simgesi mavi renkte tişörtler ve balonlar da yer aldı. Programa Malatya Vali Yardımcısı Regaip Ahmet Özyiğit, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Rasim Bulut, Malatya Otizm Derneği Başkanı Alaettin Baydaş ve otizmli çocuklar ve aileleri katıldı. Yapılan yürüyüşün ardından konuşan Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Rasim Bulut, Otizmli çocuklar ve bireylerin sosyal hayatta yer alabilmeleri başlıca hedefleri olduğunu belirterek, "Gün geçtikçe yaygınlaşan otizme ilişkin farkındalığın artırılması bakımından bugünün önemini kabul etmekle beraber bize düşen; bu konudaki farkındalık düzeyini artırmakla meşgul olmanın ötesine geçip yürüttüğümüz nitelikli çalışmalarla özel çocuklarımızı geleceğe hazırlamak ve onların yeteneklerini toplumumuzla paylaşmalarının önünü açacak somut adımları atmaktır. Otizmli bireylerin çocukluktan itibaren ön yargı ve ayrımcılığa maruz kalmadan nitelikli eğitim alabilmeleri hepimizin birinci önceliğidir. Bu düşüncelerle otizmli bireylerin sosyal yaşama katılabilmeleri için bütün altyapı olanaklarımızla çaba sarf etmeye devam edeceğimizi bir kere daha vurguluyorum. 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nün de geleceğimizin en önemli parçası olan çocuklarımızın temel ihtiyaçları olan eğitim ve sağlık hizmetlerinden en uygun şekilde faydalanmasını diliyorum. Otizmle mücadele eden vatandaşlarımızın yeniden sağlıklı bir hayata kavuşmasını temenni ediyorum” şeklinde konuştu.